floor-plan-1474454_1920În luna septembrie 2016 va fi stabilit traseul autostrăzii Sibiu-Piteşti conform declarației lui Că­tă­­lin Ho­mor, Directorul general al Companiei Naţionale de Auto­străzi şi Drumuri Na­ţi­ona­le din România dată într-un in­ter­viu acordat revistei Capital.

În perioada următoare se definitivează traseul pentru loturile 2 şi 3, respectiv pe o lungime de aproximativ 50 de kilometri. CNADNR ia în calcul licitarea fiecărui lot de autostradă aflat pe porţiunea Sibiu-Piteşti.

”Studiul de fezabilitate complet pentru cele două loturi se va preda până la sfârşitul acestei luni. Pentru loturile 2, 3 şi 4 termenul de predare a studiului de fezabilitate este aprilie 2017. Termenul iulie 2016 pentru acest studiu de fezabilitate a fost nerealist, un astfel de studiu de fezabilitate pentru o autostradă care traversează munţii nu se face în câteva luni, trebuie suficient timp pentru obţinerea tuturor informaţiilor necesare pentru finalizarea acestuia”, a declarat Că­tă­­lin Ho­mor.

Licitatia pentru revizuirea SF-ului pentru Sibiu – Pitesti a fost lansata pe 1 iunie 2014 cu o valoare estimata de 11,4 milioane de euro si termene nerealist de mici: 4 luni pentru sectiunile de capat (Secţiunea 1 Sibiu-Boiţa şi Secţiuna 5 Curtea  de  Argeş-Piteşti), 12 luni pentru restul proiectului (Sectiunea 2 Boiţa-Racoviţa, Sectiunea 3 Racoviţa-Văleni, Secţiunea 4 Valeni-Curtea de Argeş şi Sectiunea 6 DN73C Tigveni-Râmnicu Valcea). Contractul a fost atribuit în iunie 2015 pentru aproximativ 6,3 milioane de euro.

Intr-un raport din 28 iunie 2013, conform Hotnews, JASPERS indica o valoare medie a contractului de circa 32 de milioane de euro, iar in rapoartele ulterioare indica circa 29 de luni ca termen realist pentru realizarea efectiva a SF-ului, cu o perioada pentru proiectare de pana la 18 luni.

Chiar dacă CNADNR a lansat procedura de licitație cu utilizarea unor termene nerealiste de elaborare a documentației tehnice, DE CE ofertanții au acceptat aceste termene prin depunerea de oferte și ulterior semnarea de către ofertantul câștigător a unui contract de prestări servicii?

Orice modificare a contractului față de clauzele prevăzute ca fiind obligatorii în cadrul documentației de atribuire creează premisele încălcării atât a principiului transparenței cât și a principiului tratamentului egal.

 


0 comentarii la “O noua intarziere pentru studiul de fezabilitate al autostrazii Sibiu – Pitesti”
Comentariul tau